Betrokkenheid CEO vereiste voor bedrijf

09-03-2015 (07:29) - Economisch

81 procent van de senior leidinggevenden vindt dat externe betrokkenheid van de CEO een vereiste is voor de bedrijfsreputatie, 77 procent van leidinggevenden zegt dat een positieve reputatie van de CEO nieuwe werknemers aantrekt en 70 procent zegt dat het werknemers behoudt. 
 
Het onderzoek van internationaal communicatie en PR-adviesbureau Weber Shandwick wijst uit dat 81 procent van de wereldwijd ondervraagde senior leidinggevenden betrokkenheid en zichtbaarheid van de CEO cruciaal vinden voor de bedrijfsreputatie. Dit nieuwe model voor de CEO reputatie wordt gedreven door een sterke vraag naar content en de vele platformen waarop CEO’s contact hebben met stakeholders.
 

'Jaren geleden verwarden CEO’s en hun adviseurs CEO zichtbaarheid met CEO beroemdheid. Het gaat nu niet over CEO beroemdheid, maar over CEO geloofwaardigheid – dat opgebouwd wordt via meerdere kanalen en waarde toevoegt binnen en buiten de organisatie', vertelt Koen van Zijl, Weber Shandwick’s Managing Director Corporate Affairs. 


Bureaus

Media

Marketing