Beursgenoteerde bedrijven laten online mogelijkheden newsroom liggen

26-03-2013 (08:43) - Economisch

Er blijkt nog veel te winnen binnen de huidige beschikbare online newsrooms, een centrale plek op de website waar alle nieuwsberichten en bedrijfsinformatie, bondig en visueel aantrekkelijk in hapklare brokken en met social media deel- en contactfuncties wordt aangeboden. Dit blijkt uit onderzoek van Porter Novelli onder alle 106 beursfgenoteerde ondernemingen in Nederland.
 
Bedrijven hebben vaak wel een plek op de website waar ze persmaterialen of ander bedrijfsnieuws aanbieden maar deze plek is vaak statisch van aard. Volgens Juriaan Vergouw, senior consultant digital van Porter Novelli is dit een gemiste kans. ‘Bloggers, analisten en journalisten en andere geïnteresseerden vragen niet meer informatie maar zoeken het tegenwoordig zelf wel. Bedrijven moeten veel meer met eigen content naar buiten treden, juist via de eigen kanalen. Dit past binnen de trend van de conversation company. Corporates worden steeds meer mediabedrijven.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing