Bezorgsnelheid retailers weinig verbeterd

04-12-2014 (07:50) - Economisch

Uit onderzoek blijkt dat 72% van de retailers de bezorgsnelheid niet heeft verbeterd ten opzichte van vorig jaar december. Uit eerder onderzoek blijkt dat de consument hoge verwachtingen heeft van retailers in december. 
 
Zo gaf één op de drie consumenten aan niet van plan te zijn om opnieuw online bij een retailer te bestellen als deze de decembercadeaus niet op tijd bezorgt. Tegelijkertijd verwacht driekwart van de consumenten evenveel of zelfs meer decembercadeaus online aan te schaffen dan vorig jaar. 
 
Bijna een derde van de retailers met zowel een online webshop als een fysieke winkel doet er echter een dag of langer over om een order te verwerken. Hierdoor wordt het lastig om aan de fulfilmentverwachtingen van de Nederlandse consument te voldoen.
 
Manhattan Associates, een leverancier van Supply Chain Commerce oplossingen, heeft in samenwerking met onderzoeksbureau Novio Data bovenstaande in kaart gebracht in hoeverre Nederlandse retailers voorbereid zijn op de decemberaankopen. Voor dit onderzoek zijn in totaal 111 retailers ondervraagd, waarvan 60 pure online webshops en 51 retailers met zowel een fysieke winkel als een online webshop. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing