Bijenkorf investeert tientallen miljoenen

22-09-2014 (00:00) - Economisch

De Bijenkorf gaat groots renoveren. Het warenhuis maakt in Amsterdam twee keer zo veel ruimte vrij voor merken als Prada en Gucci. Ook komt er een taxfree lounge waar Chinese en Russische klanten makkelijker belasting terugkrijgen.


Vorig jaar kondigde de Bijenkorf aan vijf van de twaalf filialen te sluiten en 200 miljoen euro te investeren in de zeven resterende vestigingen. De Amsterdamse Bijenkorf verandert het meest, vooral op de parterre: luxemerken krijgen twee keer zo veel ruimte, de hoeveelheid cosmetica neemt met veertig procent toe en er komt ook meer ruimte voor duurdere horloges en juwelen. Dit ten koste van meubels, gordijnen en verlichting.

De verbouwing van het bijna honderd jaar oude pand sluit aan bij de aangekondigde focus op dure en luxe merken. Exacte bedragen over de kosten van de verbouwing van  het Amsterdamse filiaal zijn niet bekend, maar zullen naar verwachting in de tientallen miljoenen lopen. De verbouwing gaat in januari 2015  van start.


(Bron: Het Parool)
 


Bureaus

Media

Marketing