Dikke voldoende voor webwinkels

23-06-2014 (08:01) - Economisch

Een opsteker voor de e-commercesector: consumenten zijn wereldwijd het meest tevreden over webwinkels. Zij doen het volgens de consument veel beter dan banken, verzekeraars en nutsbedrijven als het gaat om de kwaliteit van dienstverlening.
 
Hoewel de banken en andere zakelijke dienstverleners er in de afgelopen maanden weliswaar in geslaagd zijn de tevredenheid van hun klanten te verbeteren, kunnen zij volgens de consument door een betere benutting van de informatietechnologie, het werken aan het vertrouwen en het leveren van nog meer kwaliteit de ervaringen van hun klanten sterk verbeteren, zo blijkt uit internationaal KPMG-onderzoek onder 5.000 klanten van vooraanstaande banken, verzekeraars, webwinkels en nutsbedrijven. 
 

Webwinkels scoren volgens de consument het best als het gaat om klanttevredenheid, 45% van de onderzochte consumenten geeft hen het hoogste cijfer als het gaat om de geleverde kwaliteit en service. Daarna volgen de banken met 40%. Leveranciers van gas, water en elektriciteit worden door de onderzochte consumenten het laagst gewaardeerd. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing