Driekwart consumenten overweegt over te stappen

17-04-2014 (08:35) - Economisch

Ruim 75 procent van de consumenten in Nederland overweegt zijn verzekeraar, telecombedrijf, energieleverancier of retailer te verlaten als deze geen betere klantbeleving biedt. Dit blijkt uit onderzoek van VODW en MarketResponse.
 
Het aantal consumenten dat waarschijnlijk tot zeker overstapt in de energiebranche, verzekeringsbranche en telecomsector is bijna even hoog als in de retailsector. Alleen bij banken zijn klanten minder geneigd over te stappen. 69% van de bankklanten overweegt dit wanneer de klantbeleving niet verbetert.
 
Opvallend is dat ruim 70% van de marketingmanagers en -directeuren van toonaangevende bedrijven denkt dat dit percentage een stuk lager ligt. Zij menen dat slechts een derde tot de helft van de consumenten overweegt over te stappen.
 
Uit het onderzoek dat in april 2014 is uitgevoerd blijkt dat bedrijven op dit moment nog niet de gewenste klantbeleving bieden. Consumenten beoordelen hun klantervaringen met een 6,4. Slechts 22% van de Nederlanders zegt op dit moment een goede klantbeleving te ervaren.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing