Een derde doet niet aan kerstcadeaus

11-12-2014 (00:00) - Economisch

Een derde van de Nederlanders doet niet aan kerstcadeaus. Worden er wel voor kerst cadeaus ingeslagen, dan zijn dat vooral presentjes in de categorie parfumerie en elektronica, zo blijkt uit onderzoek van Invotes in opdracht van online cashback-platform Shopkorting onder 350 respondenten. 
 
Nederlanders vinden het bij het online struinen naar kerstcadeaus belangrijk dat de laagst mogelijk prijs gevonden wordt (62%). Om tot de laagste prijs te komen, worden kerst-aanbiedingen als de populairste bespaarmethode (46%) genoemd, gevolgd door online prijsvergelijkers (40%). Van cashback-websites maakt 9 procent gebruik.
 

De cadeaus die voor kerst gekocht worden, zijn over het algemeen wat duurder dan Sinterklaascadeaus. Vooral shoppers in de leeftijd 35 tot en met 44 jaar kopen cadeaus van meer dan 100 euro voor kerst. In de leeftijdscategorie 18 tot 25 jaar doet niemand dat. Verder kwam uit het onderzoek naar voren dat de meeste mensen bij één tot vier verschillende webshops (39%) aankopen doen in de avonduren. 


Bureaus

Media

Marketing