Klant content met bank en verzekeraar

17-03-2014 (08:25) - Economisch

Waar banken en verzekeraars een deuk in de reputatie lijken te hebben opgelopen door de economische crisis, laat onderzoek in opdracht van IT-dienstverlener Avanade zien dat de Nederlandse consument toch tevreden is over de service van hun eigen bank of verzekeraar. Banken en verzekeraars scoren gemiddeld een dikke 7,5.
 
Van de respondenten denkt meer dan de helft (57%) er op dit moment ook niet aan om over te stappen van bank of verzekeraar, al zou 12,2 procent dit wel overwegen als dat proces gemakkelijker zou zijn. Slechts 3,5 procent van de respondenten gaf zijn bank of verzekeraar een cijfer van 5 of lager. Toch is er werk aan de winkel.
 

Respectievelijk 43 en 32,4 procent van de respondenten vindt dat hun bank of verzekeraar zich niet onderscheidt van anderen, of weet in ieder geval niet te benoemen waarin zij zich onderscheiden. Slechts een derde van de respondenten geeft aan dat hun bank en verzekeraar (respectievelijk 32,6% en 35,9%) zich onderscheidt door de algehele service die zij hun klanten bieden. Jongeren (jonger dan 30 jaar) noemen veelal de mobiele applicatie als belangrijk onderscheidend vermogen (27,9%). 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing