Kortingswebsite zorgt voor impulsaankoop

17-02-2014 (08:14) - Economisch

Kortingswebsites zorgen bij meer dan de helft van de online shoppers voor niet geplande aankopen. Tevens blijken deze websites bij 52% van de online shoppers de doorslaggevende factor te zijn om tijdens het online winkelen te kiezen voor een nieuwe of andere retailer, zo blijkt uit Amerikaans onderzoek.
 
Maurice Buijs, oprichter van ActiePagina.nl, legt uit dat wanneer online shoppers een aankoop willen doen, ze tot aan het winkelmandje blijven zoeken naar de beste deal en hierdoor open staan voor aanbiedingen van andere retailers. 
 
Het onderzoek laat zien dat kortingswebsites op drie manieren voordelen bieden voor retailers. Ze introduceren merken bij klanten, 52% van de shoppers maakt kennis met een nieuwe retailer door kortingswebsites en ze houden retailers in de race als consumenten op zoek zijn naar de beste prijs, 98% van de online shoppers gebruikt deze sites om promoties van retailers te vergelijken. Verder zorgen ze bij 53% van de online shoppers voor niet geplande aankopen.
 

 


Bureaus

Media

Marketing