Mannen kopen meer online dan vrouwen

19-07-2012 (08:39) - Economisch

Mannen overtreffen vrouwen, als het om online shoppen gaat, zowel in aantal als frequentie. Onderzoek van American Express onder 1000 Nederlandse consumenten laat verschillen zien in het online shopgedrag van mannen en vrouwen. Mannen geven online het vaakst geld uit aan uitjes en pakketreizen, terwijl vrouwen het vaakst mode (kleding en schoenen) kopen. Daarnaast gebruiken mannen hun creditcard ruim 50% vaker online dan vrouwen. 
 
98% van de Nederlandse mannen en 96% van de Nederlandse vrouwen koopt weleens iets via internet, zo blijkt uit het onderzoek. Terwijl mannen vooral online winkelen omdat het snel is, shoppen vrouwen online omdat ze hiervoor de deur niet uit hoeven. Een derde van de Nederlandse consumenten doet gemiddeld een keer per maand een online aankoop, maar meer mannen dan vrouwen kopen minstens een keer per week iets via internet. 

Ondanks de economische situatie, blijft de Nederlandse online markt groeien. Bijna tweederde van de online winkelende Nederlanders is van plan dit in de toekomst vaker te doen. Eerder onderzoek van Thuiswinkel.org liet al zien dat het aantal online bestellingen toenam van ruim 53 miljoen in 2009, naar bijna 78 miljoen in 2011. Ook het aantal online kopers steeg: van 8,7 miljoen in 2009, naar 10,2 miljoen in 2011. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing