Medianetwerk breidt uit dankzij crowdfunding

31-08-2014 (20:13) - Economisch

Weer een succesvol voorbeeld van crowdfunding. ToLocal, het nieuwe online medianetwerk dat landelijke adverteerders koppelt aan lokale, online media, heeft via Collin Crowdfund 175.000 euro opgehaald om haar activiteiten versneld uit te breiden en zo nog beter te kunnen inspelen op de groeikansen in de markt.

60 investeerders staken gemiddeld 2.900 euro in het bedrijf. ToLocal is het 3e MKB-bedrijf dat via Collin Crowdfund succesvol groeifinanciering vindt in een periode korter dan zes weken.
 
ToLocal maakt de lokale, online nieuwsmedia bereikbaar voor landelijke adverteerders zodat zij de consument lokaal kunnen aanspreken en nog beter aan zich kunnen binden. Daartoe bundelt het bedrijf de krachten van de vele honderden kleinere uitgevers die in deze markt actief zijn en koppelt hen aan de mediabureaus waar de landelijke adverteerders mee werken.

Oprichters Joost Merks en Frank-Paul ter Berg gebruiken de financiering om extra te investeren in technologie en nieuwe specialisten aan te trekken.
 


Bureaus

Media

Marketing