MKB-sites nog vaak (te) moeilijk vindbaar

03-04-2014 (08:28) - Economisch

Ondernemers in het MKB benutten de mogelijkheden om online vindbaar te zijn nog veel te weinig, tenminste: afgaande  op de tweede editie van de MKB Online Monitor, het halfjaarlijks onderzoek uitgevoerd door TNS Nipo in opdracht van DTG. 
 
25% van de websites van MKB’ers is ouder dan vijf jaar en 57% is niet geoptimaliseerd voor zoekmachines of mobiele applicaties. Met als gevolg dat deze sites slecht vindbaar zijn. 
 
Uit de MKB Online Monitor bleek in juli 2013 dat  37% van het MKB binnen 2 jaar wilde investeren in een nieuwe website. Deze trend zet door: ‘Niet alleen zien wij dat de vervangingsvraag voor websites nog steeds hoog is en groeit (47%). We zien ook een duidelijke verschuiving naar een professionelere aanpak’, aldus Erik Hoekstra, CEO van DTG. 
 
Uit de MKB Online Monitor blijkt ook dat ondernemers nog weinig actief zijn met bedrijfsprofielen op verschillende bedrijvensites zoals detelefoongids.nl, LinkedIn en Facebook. Het gevolg is dat MKB’ers via deze platformen nog onvoldoende online zichtbaar zijn of dat er een divers beeld van een MKB-bedrijf ontstaat. Zo wordt bijvoorbeeld de dienstverlening op de ene website wel uitvoerig beschreven terwijl deze op een andere website onderbelicht is.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing