Non-foodmarkten plussen licht

14-11-2014 (07:55) - Economisch

Alle non-food markten bij elkaar opgeteld laten een omzet plus zien van 0,3% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. 
 
Het derde kwartaal sloot voor de Klein huishoudelijke markt af met een imposante omzetgroei van maar liefst 10% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Het is alweer het vierde kwartaal op rij dat groeicijfers laat zien. De omzet van Groot huishoudelijke apparaten werd in het derde kwartaal, met 8% groei ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, stevig ondersteund door de positieve ontwikkelingen die we zien op de huizenmarkt. 
 
De gesimuleerde omzet binnen de Smart/Mobilephone markt liet in het derde kwartaal van 2014 een groei zien. Deze groei was voornamelijk te danken aan nieuwe Smartphone releases in de maand september. In het derde kwartaal steeg het aandeel van verkochte 4G modellen naar 45%. De maand september liet zelfs een record van 50% zien. 
 

Een aantal markten vertoonde nog geen omzet groei. IT, Fietsen, Doe-Het-Zelf, Consumenten Electronica, Foto, Fashion en Boeken lieten een omzetdaling zien variërend tussen de -1,2% en -9%.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing