Online bestedingen groeien naar 10,6 miljard euro

26-03-2014 (08:16) - Economisch

In 2013 hebben Nederlanders 10,6 miljard euro besteed aan aankopen via internet. Dat is 8,5 procent meer dan de online consumentenbestedingen in 2012. Hiermee blijft de omzet van de online shopping markt doorgroeien. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2013, het halfjaarlijkse, door PostNL gesponsorde onderzoek van Blauw Research naar online consumentenbestedingen. 
 
Het onderzoek wordt geijkt aan het retailpanel van GfK en uitgevoerd in opdracht van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van bijna 2.100 webwinkels in Nederland.
 

Net als in 2012 is de toename van het aantal bestellingen de belangrijkste drijfveer van de omzetgroei. Consumenten hebben afgelopen jaar in totaal bijna 100 miljoen orders geplaatst via internet. Dat is 11% meer dan in het jaar ervoor. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing