Online grotere kans op kledingmiskopen

08-01-2015 (07:48) - Economisch

Online kledingmiskopen worden ruim 20 procent vaker geretourneerd dan in de winkel aangeschafte miskopen, zo blijkt uit landelijk representatief onderzoek van Personalshopper.nl.
 
Volgens Suzi Vasques Dias van Personalshopper.nl zijn hier verschillende redenen voor. ‘Per post terugsturen is laagdrempeliger en anoniem. Soms is ook ‘gene’ tegenover het winkelpersoneel een reden, omdat zij het kledingstuk hadden aangeraden zijn sommige consumenten terughoudend met terugbrengen.’
 
Uit het onderzoek met 500 respondenten blijkt dat consumenten hun kledingmiskopen vaak niet retourneren. Maar liefst 42% van de Nederlanders verzaakt regelmatig om een kledingmiskoop te retourneren. 9% zegt zelfs vrijwel nooit iets te retourneren. Mannen zijn daarbij iets luier dan vrouwen; 43% van de mannen retourneert weleens niet, tegen 41% van de vrouwen.
 

 


Bureaus

Media

Marketing