Online Sinterklaas-verkopen stuwen omzet

08-12-2014 (07:46) - Economisch

Online retailers geven aan dat hun weekomzet in de vijf weken voor Sinterklaas met 27% toe is genomen ten opzichte van hun gemiddelde weekomzet. 
 
De verkoop van Sinterklaascadeaus en artikelen in de periode van 1 november tot 5 december zal daarmee goed zijn voor een kleine 170 miljoen aan extra online omzet. Dit blijkt uit de resultaten van een onderzoek van Thuiswinkel.org dat wordt uitgevoerd door GfK en mogelijk wordt gemaakt door PostNL. 
 
Een kleine 60% van de ondervraagde online retailers zegt dit jaar een toename van de feestdagenomzet te krijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. 
 
Waar de gemiddelde online weekomzet in de eerste drie kwartalen van 2014 op 128 miljoen euro ligt, hebben online winkeliers in de vijf weken voor Sinterklaas een gemiddelde weekomzet van 162 miljoen (+27%) gegenereerd. De totale online bestedingen in de pre-Sinterklaas periode komen hiermee uit op 811 miljoen euro.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing