Online Sinterklaascadeau zelden duurder dan 25 euro

14-11-2014 (07:53) - Economisch

Uit onderzoek van Invotes in opdracht van online cashback-platform Shopkorting blijkt dat de meeste consumenten online minder dan 25 euro uitgeven aan Sinterklaascadeaus. 
 
De meerderheid van de respondenten legt geen geld apart voor de cadeaus (73%). Daarentegen wacht toch meer dan de helft van hen op acties, de uitverkoop of kortingscodes voor de feestdagen (53%). Het onderzoek bevestigt daarnaast dat ook dit jaar spelletjes het meest verkocht worden (27%), gevolgd door elektronica en kleding (beide 18%).
 
Traditioneel ligt met Sinterklaas het bedrag dat uitgegeven wordt aan cadeaus lager dan met kerst. In vergelijking met Sinterklaas doen mensen voor kerst tweemaal zoveel online inkopen ter waarde van 100 euro of meer. Hoewel de noodzaak om op de acties, sale en kortingscodes te wachten bij Sinterklaas dus minder is, geeft toch 53 procent van de respondenten aan hierop te wachten. 
 

 


Bureaus

Media

Marketing