Rabobank luistert het best

30-10-2014 (07:54) - Economisch

Rabobank luistert van de zes grote Nederlandse banken het best naar haar klanten. Na de Rabobank (37%) volgen de ING Bank (33%) en ASN Bank (26%). 
 
SNS Bank sluit de rij: slechts 15% van de Nederlanders vindt dat deze bank goed naar haar klanten luistert. Dit blijkt uit de ‘Luistermonitor Banken 2014’ uitgevoerd door onderzoeksbureau MWM2 onder ruim 500 consumenten.
 
Het geheim van Rabobank zit volgens de Nederlander in hun dienstverlening, het begrijpen van klanten en hun ledenraadpleging. Er is echter ook kritiek. De luisterscores van de banken zijn duidelijk lager dan die van retailers als Hema, Ikea of bol.com. Deze bedrijven haalden begin 2014 scores van rond de 60-70% in de Luistermonitor. 
 
Het sluiten van filialen, het alleen uit zijn op eigen gewin, fraude en het ontbreken van (persoonlijke) service zijn veelgenoemde klachten. Om beter het gevoel te krijgen dat een bank naar zijn klanten luistert, vindt een kwart van de ondervraagden dat banken proactief moeten vragen hoe tevreden dan wel ontevreden men is.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing