Reddingsplan V&D: assortiment op de schop

11-05-2015 (07:35) - Economisch

V&D wil over twee jaar winstgevend zijn door de besparingen op loon en huur die het bedrijf van plan is door te voeren, onthulde de onderneming vrijdag bij de presentatie van de nieuwe strategie. 
 
Als onderdeel van de nieuwe strategie gooit V&D zijn assortiment op de schop en gaat het bedrijf meer focussen op vrouwen, meldt NU.nl. In aanvulling op de structurele verlaging van de loon- en huurkosten wil V&D slimmer inkopen. 
 
De rekken moeten volhangen met eigen merken en andere merken waarvoor je speciaal naar V&D komt. Het Prijzencircus verandert van opzet. Activiteiten als yogaworkshops moeten meer klanten naar de winkels lokken.
 
Op modegebied zal meer worden samengewerkt met fashionbloggers en er komt in een aantal filialen een proef met online toepassingen in de winkel, met terminals en iPads. Volgend jaar wil V&D restaurantmerk La Place gebruiken voor de verkoop van kookgerei, serviesgoed en bestek.

NU.nl

Bureaus

Media

Marketing