T-Mobile Netherlands: prepaid maakt plaats voor postpaid

10-08-2012 (08:45) - Economisch

T-Mobile Netherlands meldt over het tweede kwartaal een ‘solide EBITDA’. De dalende SMS- en voicediensten en de impact van overheidsmaatregelen werden gecompenseerd door het prijsbeleid en een gestage groei van het aantal postpaidklanten, aldus T-Moblie. Het bedrijf kondigt de uitrol aan van LTE in Nederland ter versteviging van zijn koploperspositie op de markt voor mobiel internet. 
 
Thomas Berlemann: ‘We zijn tevreden over de ontwikkelingen van onze postpaidactiviteiten op de consumenten- en MKB-markt. Door een snellere daling in het aantal prepaidklanten daalde ons totale klantenbestand met twee procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De omzettrend en de daling van de gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) benadrukken hoe belangrijk het is om onze strategie te richten op de ontwikkeling van diensten met meer toegevoegde waarde voor onze klanten. We blijven daarom investeren in onze kernmarkten en kerncapaciteiten ten aanzien van mobiel internet. Onze kostenverlagende initiatieven en ons strategieontwikkelingsprogramma, Play2Win, blijven ons concurrentievermogen en ons vermogen om in te springen op de snelveranderende behoeften van onze klanten verbeteren.’
 
T-Mobile kondigt ook de uitrol aan van LTE in Nederland. Het dataverkeer via het netwerk van T-Mobile steeg in het tweede kwartaal met ruim vijftig procent vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar. 
De omzet van T-Mobile Netherlands daalde met 3,9 procent naar €419 miljoen vergeleken met hetzelfde kwartaal in 2011 als gevolg van overheidsmaatregelen met betrekking tot interconnectiekosten en roaming. De aangepaste EBITDA steeg in het tweede kwartaal met 3,9 procent naar €133 miljoen vergeleken met hetzelfde kwartaal in 2011. Aangedreven door het prepaidsegment daalde het totale klantenbestand in het tweede kwartaal van 2012 met zo’n twee procent naar 4,7 miljoen vergeleken met het tweede kwartaal van 2011 en het eerste kwartaal van 2012. Het postpaidsegment steeg zeven procent vergeleken met het tweede kwartaal van 2011 en één procent vergeleken met het eerste kwartaal van 2012. 
 

 


Bureaus

Media

Marketing