Van den Ende & Deitmers verkoopt belang in MetrixLab

05-11-2014 (07:49) - Economisch

Investeringsmaatschappij Van den Ende & Deitmers verkoopt haar 30% belang in MetrixLab aan het Japanse Macromill. De bedrijven zijn respectievelijk de nummers 2 en 1 in het specifieke marktsegment van 100% digitaal marktonderzoek.
 
De drie Metrixlab commissarissen Bodo Douqué, Jan Oostveen en Hubert Deitmers treden terug. Met de verkoop van haar belang in MetrixLab realiseert Van den Ende & Deitmers de tweede exit dit jaar van een bedrijf met een totale bedrijfswaardering van boven de $150 miljoen. 
 
Deze exit volgt op eerdere succesvolle verkopen van onder andere Albumprinter (aan Vistaprint), Unamic/HCN (aan Xerox), Hyves (aan TMG), Eyeworks (aan TimeWarner) en Improve Digital (aan PubliGroup).
 
Van den Ende & Deitmers is de investeringsmaatschappij van Endemol oprichter Joop van den Ende en voormalig Endemol raad van bestuurslid Hubert Deitmers. Het bedrijf investeert in West-Europese crossmedia ondernemingen met internationale groeipotentie.Sinds de start in 2006 is geïnvesteerd in diverse bedrijven, waaronder de Nederlandse bedrijven Spil Games (casual gaming platform) en Picturae (digitalisering cultureel erfgoed), het Duitse bedrijf Smartclip (online video platform) en het Engelse bedrijf Unruly (social video platform).
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing