2016 wordt 'transitiejaar' voor Publicis

12-02-2016 (12:57) - Economisch

Publicis kijkt terug op een zeer wisselend jaar waarin Europa zich herstelde, maar opkomende markten wegzakten. De totale omzet steeg 32,3 procent naar 9,6 miljard euro tegen 7,2 miljard in 2014.

Publicis raakte het afgelopen jaar enkele grote klanten kwijt, waaronder Procter & Gamble en Coca Cola. Daar kwamen onder meer Taco Bell en Visa voor in de plaats.

2016 moet, mede door kostenbesparingen, een ‘transitiejaar’ worden.  Het ziet Deloitte en IBM als even belangrijke concurrenten als Omnicom en WPP. ‘We gaan niet concurreren met Deloitte, Accenture en IBM, maar de convergentie gaat snel en daar moeten we bij zijn’, aldus topman Maurice Levy.

Inmiddels is een incubatorprogramma onder de noemer Publicis90 gestart. 2600 mensen hebben daarvoor ideeën ingediend.


Emerce

Bureaus

Media

Marketing