Betaaldienstverlener Mollie verwacht 100% transactiegroei

24-11-2015 (10:20) - Economisch

Mollie, een betaaldienstverlener, verwacht 100% transactiegroei. Het bedrijf speelt met zijn oplossingen in op de laatste ontwikkelingen in de fintech-markt en groeit hard. 

 
Het Nederlandse bedrijf heeft in het lopende jaar al 90% groei in transactievolume behaald ten opzichte van het vorig jaar. De magische grens van 100% transactiegroei verwacht Mollie eind 2015 te doorbreken. 
 
Om deze groei vast te houden zal Mollie versneld een aantal innovatieve diensten gaan uitbrengen en haar oplossingen gaan uitrollen naar andere Europese landen.
 
Het aantal actieve klanten van Mollie neemt sterk toe. Met ruim 18.000 actieve klanten is Mollie al enige tijd, gemeten naar aantal klanten, de grootste online betaaldienstverlener op de Nederlandse markt. Deze groei wil Mollie ook in 2016 doorzetten. 
 
Gaston Aussems, directeur van Mollie: ‘Met onze strategie gericht op eenvoud in elektronische betalingen, goede service en het continu doorvoeren van innovaties spelen we in op de ontwikkelingen in de markt.’
 
nieuwe doelgroep 
Mollie ontzorgt klanten onder meer door middel van zijn technologische innovaties. Hiermee weet het bedrijf zelfs de meest complexe betaalafhandelingen snel en eenvoudig te realiseren. Dit maakt dat de fintech-startup stevig doorgroeit. 
 
Met het onlangs gelanceerde Payment for Platforms boort het bedrijf een nieuwe doelgroep aan. Voor opkomende spelers zoals marktplaatsen (bijvoorbeeld AirBnB en thuisbezorgd.nl) en ticketing-platformen waar kopers en verkopers samenkomen, kan Mollie de complexe betaalstromen afhandelen.
 
groei e-commerce Nederland
In Nederland werpt Mollie’s strategie steeds meer vruchten af, waardoor het bedrijf vijf maal harder groeit dan de sector als geheel. Nederlandse consumenten gaven in de eerste helft van dit jaar 18,4% meer uit aan de online aankoop van producten en diensten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. 
 
Voor een aanzienlijk deel wordt deze toename bepaald door de aanschaf van diensten via het internet, zoals vliegtickets en verzekeringen, maar ook andersoortige diensten waar je het minder snel van verwacht. 
 
Aussems ligt toe: ‘Het type bedrijven dat actief is in de e-commerce wordt diverser, het zijn niet alleen meer de e-tailers die hun klanten digitaal laten afrekenen. Ook bijvoorbeeld zzp’ers, zoals loodgieters en designers, maken steeds meer gebruik van elektronisch factureren. En ook cursussen en schoolgelden worden steeds vaker online betaald.’

Bureaus

Media

Marketing