Blokker plukt pas in 2017 vruchten van nieuwe strategie

22-05-2015 (07:48) - Economisch

Gisteren gaf Blokker het resultaat van 2014 vrij. Er is sprake van een  forse daling van het resultaat (EBITDA) dat vooral veroorzaakt is door de tegenvallende omzetontwikkelingen in de sector Huishoud. De vraag is nu of en wanneer de ingezette transformatiestrategie een significante verbetering in het resultaat zal brengen.
 
CEO Roland Palmer zegt over het resultaat en de verwachtingshorizon onder meer: ‘Onze marktsectoren Wonen en Speelgoed hebben een goed jaar achter de rug, met eerste tekenen van omzetherstel. Huishoud blijft een punt van zorg. Wij zijn ons ervan bewust dat wij de transformatie versneld moeten doorzetten. Onze sterke online groei en de omzetontwikkeling in de vernieuwde winkels laten zien dat wij op de goede weg zijn. Hoewel we de transformatie in versneld tempo doorzetten, verwachten wij niet eerder dan 2017 hiervan de vruchten te kunnen plukken.’
 
De netto-omzet kwam in 2014 op € 2,098 miljard (2013: € 2,122 miljard); een daling van 1,1% ten opzichte van 2013. Omzet per sector: Huishoud: -2,9%, Speelgoed: +1,7%, Wonen: -0,4% De operationele EBITDA is uitgekomen op € 65,3 miljoen (2013: € 139,5 miljoen).
 
In de eerste maanden van het lopende boekjaar 2015/16 (begonnen op 25 januari 2015) meldt Blokker een aarzelende start van de verkopen bij onze winkelformules. 
 

 


Bureaus

Media

Marketing