Campagne moet jongeren wijzen op belang pensioen

24-06-2015 (07:46) - Economisch

Meer dan de helft van de jongeren op de arbeidsmarkt denkt niet na over het eigen pensioen. Daar moet een nieuwe campagne verandering in brengen.
 
Jonge werknemers in de pensioensector lanceren de campagne Pensioen Aan, om samen met werkgevers het pensioenbewustzijn onder starters te vergroten. Het initiatief wordt ondersteund door pensioenuitvoerders APG, PGGM, MN en Syntrus Achmea. 
 
Eén dag in de week werkt de Nederlander voor zijn of haar pensioen. Maar starters zijn zich onvoldoende bewust van die investering in hun oudedagsvoorziening. De vraag bij welk pensioenfonds ze zijn aangesloten, of ze eventueel een partnerpensioen hebben, wat de gevolgen van trouwen, van baan veranderen en andere grote stappen in het leven voor pensioen kunnen zijn, weten de meeste starters niet te beantwoorden, blijkt uit onderzoek door Motivaction in opdracht van de grondleggers van Pensioen Aan. 
 
Karlein Bijlsma, één van de initiatiefnemers van de campagne: ‘We willen onze leeftijdgenoten wakker schudden. Pensioen is nu nog teveel een ver-van-je-bed-show. Veel jongeren weten niet hoe belangrijke gebeurtenissen in hun leven van invloed kunnen zijn op hun pensioen, en wat je zelf kunt doen om je pensioenopbouw te optimaliseren.’
 

 


Bureaus

Media

Marketing