Digitale generatie kiest toch voor fysieke winkel

17-01-2017 (10:42) - Economisch

De eerste generatie die volledig digitaal is opgegroeid, Generatie Z, blijkt toch vaak voor de fysieke winkel te kiezen. Dit blijkt uit een nieuw onderzoeksrapport, “Uniquely Gen Z”, dat IBM en de National Retail Federation vandaag hebben gepubliceerd.
 
Het gaat om de leeftijdsgroep 13-21 jaar. 67% van de 15.000 respondenten uit 16 landen gaven aan de voorkeur te geven aan de fysieke winkel. Zij gaven tevens aan dat zij driekwart van het te besteden geld daadwerkelijk uitgeven. 
 
Omdat deze generatie goed is voor een omzet van 44 miljard dollar, is het voor retailers van belang dat ze inspelen op de wensen van deze groep. Deelnemers aan dit onderzoek gaven bijvoorbeeld ook aan dat ze het prettig vinden om online met merken verbonden te raken, met name op een interactieve omgeving waar klanten hun eigen ervaringen kunnen vormgeven. Bovendien is deze generatie zich erg goed bewust van privacyvraagstukken. Jongeren hebben graag inzicht in wat er gebeurt met hun online gegevens.  
 

Bureaus

Media

Marketing