Groei Jumbo zet door

23-08-2016 (14:05) - Economisch

Jumbo Groep Holding heeft een goed eerste halfjaar achter de rug. In de eerste helft van 2016 steeg de consumentenomzet met 13,4 procent tot 3,588 miljard euro. De autonome groei in de bestaande Jumbo winkels is gestegen naar 4 procent. Hiermee groeide de omzet van Jumbo aanzienlijk harder dan de markt (+2,4 procent, bron GfK).

 
In de periode januari-juni heeft Jumbo circa 30 winkels compleet vernieuwd. Daarnaast zijn 100 extra Pick Up Points geopend en is gestart met het thuisbezorgen van boodschappen. Ook de eerder aangekondigde optimalisatie van de Jumbo organisatie ligt op schema. La Place heeft het afgelopen halfjaar op vergelijkbare basis een omzetgroei van 11% gerealiseerd. De restaurantketen opende veel nieuwe vestigingen en wordt zo steeds meer zichtbaar in het straatbeeld.
 
Voor CEO Frits van Eerd bewijzen deze cijfers dat Jumbo uitstekend op koers ligt. 'We zijn druk bezig onze organisatie te optimaliseren en verder te laten groeien. Hierbij focussen we ons op het nóg klantgerichter en slagvaardiger maken van de Jumbo organisatie. Ook de investeringen in onze winkels en het online verkoopkanaal werpen hun vruchten af.'
 
De nieuwe jaar- en seizoenaanbiedingen worden volgens de CEO van Jumbo massaal omarmd door de klanten. Van Eerd wijst ook op het jongste consumentenonderzoek van GfK, waarin Jumbo voor de 16e keer is uitgeroepen tot de beste supermarkt van Nederland. 'Dit bevestigt voor ons dat klanten vinden dat we goed op weg zijn.'
 
 

Bureaus

Media

Marketing