Huidkanker App haalt 3 miljoen op

23-08-2015 (23:22) - Economisch

22.20 uur - Het Amsterdamse bedrijf SkinVision, maker van een app voor het vroegtijdig opsporen van huidkanker, heeft 3 miljoen euro opgehaald bij het Britse farmaceutische bedrijf LEO Pharma en de bestaande aandeelhouder PHS Capital.


Met de SkinVision app kunnen gebruikers foto’s maken van verdachte moedervlekken en deze laten toetsen door de app. Door regelmatig de foto’s van deze plekjes in de app te vergelijken valt het snel op als er een verandering optreedt. Het algoritmen kijkt naar vijf variabelen. De app zou even goed zijn als het oordeel van een gemiddelde dermatoloog.


De huidige financiering brengt het totaal op 5 tot 6 miljoen euro. SkinVision wil met dit geld ook andere huidcondities opsporen en ‘zich uitbreiden naar nieuwe markten en banden opbouwen met nationale zorgstelsels’, aldus Dick Uyttewaal, directeur van SkinVision.

(Bron: tweakers)


Bureaus

Media

Marketing