Jonge gezinnen grootste online shoppers

30-06-2015 (07:23) - Economisch

7.22 uur Jonge gezinnen bestellen bijna twee keer zo vaak op het internet als andere Nederlanders, ze zijn verantwoordelijk voor zo’n 20 procent van de online omzet.
 
Dat is volgens Experian Marketing Services - het bureau verantwoordelijk voor het onderzoek naar het online winkelgedrag van consumentengroepen - een flink percentage, zeker omdat zij nog geen 8 procent van de Nederlandse bevolking uitmaken.
 
Niels Vink, Consumer Insight Specialist bij Experian, spreekt bij deze groep ook wel over ‘Kind en Carrière’, aangezien daar hun voornaamste focus ligt. ‘Jonge gezinnen zijn enorm online georiënteerd. Het gemiddelde aankoopbedrag van deze groep is met 116 euro redelijk laag, maar doordat zij zo frequent online bestellen blijft hun totale omzet met kop en schouders boven de rest uitsteken.’
 

‘Het internet is nog steeds het domein van jonge consumenten’, zegt Vink. Volgens de resultaten van dit onderzoek staan 70 procent van de internetaankopen op naam van consumenten onder de 45 jaar.  


Bureaus

Media

Marketing