KPN en RTL helpen e-health start-ups

29-09-2015 (08:48) - Economisch

8.45 uur - RTL Ventures en KPN Ventures gaan samen start-ups op het gebied van e-health naar een hoger plan tillen. Dat maken de investeringstakken van RTL (RTL Ventures) en KPN Nederland (KPN Ventures) vandaag bekend.
 
RTL heeft naar eigen zeggen met zijn tv-zenders en digitale platformen de marketingpower en het bereik onder consumenten om e-health toepassingen bij een groot publiek onder de aandacht te brengen. KPN heeft toonaangevende vaste en mobiele netwerken, de knowhow op het gebied van connectiviteit en een groot aantal klanten in de zorgsector. Door deze krachten te bundelen zien beide partijen mogelijkheden om de groei van producten, diensten en toepassingen op het gebied van e-health te versnellen en te vergroten.
 
Bert Habets, CEO RTL Nederland: 'E-health is een thema waar meer en meer vraag naar is in Nederland. Er is een groeiende behoefte om zelf grip te hebben op eigen gezondheid en vitaliteit en in de zorg en diensten daaromheen. Je ziet steeds vaker dat er in die markt veelal door nieuwe technologie gedreven initiatieven ontstaan van slimme, ondernemende mensen. Maar de markt is nog erg versnipperd. Ik denk dat partijen als KPN en RTL een grote rol kunnen spelen in het verbinden en laten groeien van deze initiatieven om zo nieuwe, innovatieve oplossingen te bieden voor bestaande problemen. Zo kunnen we de zelfredzaamheid van de samenleving op vele manieren stimuleren.' 

Jan Kees de Jager, CFO KPN: 'Wij zien kansen om samen met RTL de e-health markt te verkennen, en potentieel kunnen we ook gezamenlijk investeren in e-health start ups die door de combinatie van expertise en bereik van RTL en KPN sneller kunnen door ontwikkelen tot een zakelijk succes.'


Bureaus

Media

Marketing