Overname Grolsch bezegeld

19-04-2016 (10:00) - Economisch

Bierconcern AB InBev gaat akkoord met het bod van het Japanse Asahi op Grolsch en enkele andere Europese biermerken. Asahi betaalt InBev in totaal 2,6 miljard euro voor de biermerken.

Grolsch, Peroni en Meantime
Al in februari werd bekend dat de Japanse brouwer Grolsch graag wil inlijven. Naast het Nederlandse biermerk, nemen de Japanners het Italiaanse Peroni en het Engelse Meantime over.
 
InBev neemt SABMiller over
Grolsch, Peroni en Meantime zijn nu nog in handen van SABMiller. Dit concern wordt overgenomen door AB InBev. Door de grootte van deze overname moet InBev enkele merken van de hand doen, waaronder Grolsch. Als de overname van SABMiller door InBev succesvol verloopt, zullen de drie biermerken definitief verkocht kunnen worden. 
 
vakmanschap is meesterschap
Grolsch is in Nederland bekend door de slogan ‘vakmanschap is meesterschap’. Met de overname zal Asahi een productie van 2,6 miljoen hectoliter meesterschap op jaarbasis in handen krijgen.
 

Bureaus

Media

Marketing