RAI in trek

21-04-2016 (11:37) - Economisch

Het bezoekersaantal van het RAI Amsterdam Convention Centre steeg in 2015 naar 1,75 miljoen. Dit is terug te zien in de financiële cijfers over het afgelopen jaar. Met €126,2 miljoen omzet (een groei van 5%) en een bedrijfsresultaat van €8,9 miljoen, mag het een goed jaar genoemd worden voor de RAI.  
 
Het bedrijfsresultaat van RAI Amsterdam kwam in 2015 uit op €8,9 miljoen, 7,1 procent van de omzet. De EBITDA was in 2015 22,7 en het nettoresultaat was €4,2 miljoen. De cijfers zijn niet zo indrukwekkend als in het jaar 2014 (€9,3 miljoen euro), maar zijn wel beduidend hoger dan die in de andere jaren dit decennium. 
 
internationaal karakter
Volgens algemeen directeur Hans Bakker zijn de goede resultaten te danken aan de internationale evenementen die in de RAI werden gehouden. ‘Twaalf jaar geleden heeft de RAI haar focus verlegd naar grote internationale meerdaagse evenementen. Anno 2016 heeft 70% van de evenementen die in de RAI plaatsvinden een internationaal karakter. Naast de eigen internationale b-to-b evenementen valt ook de verhuur aan externe congres- en beursorganisatoren als IBC, ISE en PLMA hieronder’, aldus Bakker.
 

Bureaus

Media

Marketing