Startup The Cloakroom in Duitse handen

03-02-2016 (09:23) - Economisch

De Amsterdamse startup The Cloakroom van de Deen Asbjørn Jørgensen, is voor een onbekend bedrag overgenomen door het Duitse Modomoto. Voormalig Booking.com CEO Kees Koolen heeft intussen geld gestoken in Modomoto.

The Cloakroom, opgericht in 2013, is een site waar mannen zogenoemde personal shoppers kunnen krijgen om kleding te kopen. Deze adviseurs leren de klant eerst goed kennen om een idee te krijgen van het type man dat hij is. Daarbij assisteert een computersysteem voor de eerste selectie op de merkkleding en zal deze worden aangepast door het winkelmaatje. ‘Curated shooping’ heet deze persoonlijke aanpak.

Met Modomoto, hoofdzakelijk actief in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, ontstaat een bedrijf van 250 werknemers, 300.000 klanten en een netto-omzet van tientallen miljoenen. De belangrijkste concurrent is Outfittery.


Emerce

Bureaus

Media

Marketing