Werknemer steeds leergieriger

26-08-2015 (10:10) - Economisch

10.10 uur - Werkend Nederland heeft meer dan voorheen de behoefte om zich te blijven scholen. Ook de politiek stimuleert al jaren dat werkenden zich gedurende hun carrière moeten blijven ontwikkelen.
 
Het aanbod van thuisopleidingen wordt daarmee steeds groter en gevarieerder. Uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Markteffect onder representatief Nederland blijkt dan ook dat veel Nederlanders één of meerdere commerciële aanbieder(s) van thuisopleidingen kent. 
 
Meer dan de helft van de Nederlanders (54%) noemt spontaan minstens één aanbieder van thuisopleidingen. Wanneer een opsomming van commerciële aanbieders wordt getoond, geeft zelfs 88% van de Nederlanders aan minstens één aanbieder van de thuisopleidingen te kennen.
 
Edgar de Beule, directeur van Markteffect, geeft aan dat een hoge naamsbekendheid voordelen kan bieden voor aanbieders van thuisopleidingen. “Uit eerder onderzoek van Markteffect onder werkend Nederland is gebleken dat 35% behoefte heeft aan een opleiding of training om werkgerelateerde kennis bij te spijkeren. Gezien deze behoefte van werkend Nederland, kan een hoge naamsbekendheid veel potentie bieden voor de aanbieders.'
 
'Naast de commerciële aanbieders kunnen ook de klassieke onderwijsinstellingen (veelal bekostigde instellingen) kansen benutten om werkend Nederland te blijven voorzien van opleidingen en cursussen. Op dit moment laten onderwijsinstellingen deze kans liggen. Dit terwijl hun lokale binding met het bedrijfsleven vaak vele malen sterker is door de wederzijdse afhankelijkheid in de vorm van stageplaatsen bijvoorbeeld. Maar niet alleen de binding met het bedrijfsleven biedt kansen voor onderwijsinstellingen, ook de binding met oud-studenten is erg sterk en bovendien speelt de regionale bekendheid van de onderwijsinstellingen een rol', aldus De Beule.
 

  


Bureaus

Media

Marketing