Exclusief: diepte-interview met De Speld in Cannes

22-06-2016 (14:56) - Appen met

Nederlandse en Belgische creatieven zijn zich aan het opmaken voor de wedstrijd van het jaar, als we plots de hoge heren van De Speld tegenkomen bij Le Tube. ‘De Speld, ken ik dat niet van Facebook?’ Zult u denken. U heeft gelijk. Maar De Speld is meer dan dat. Het is het grootste satirische medium op de Nederlandse literaire velden. De heren zijn hier echter met een specifieke missie.
 
Op 1 april van dit jaar is het bureau De Speld & Partners opgericht om aan de grote vraag naar ‘merkwaardige’ content te voldoen. De site is al drie jaar op rij de meest virale site van Nederland, maar nog niet heel bekend in commerciële kringen. Daarom gaan ze nu ook drinken met mensen. In Cannes. 
 
Ik spreek oprichter/hoofdredacteur Jochem van den Berg en hoofd advertising Jerome Kuijken op een locatie waar mensen zijn. En waar gedronken wordt. En waar ik ben.  
 
Ik begin bij jou Jochem: jullie bestaan al acht jaar en hebben meer dan een half miljoen volgers op Facebook. Jullie staan bekend om humoristische en satirische content. Denk je dat het strategisch de juiste stap is om een bureau op te richten voor wat jullie ‘merkwaardige content’ noemen?
Ja
 
Kun jij hier iets meer over vertellen Jerome?
Zeker
 
Helder. Dank jullie hartelijk voor dit openhartige verhaal. We hopen nog veel van jullie te horen en te zien op dit festival, maar ook daarna. Heel erg veel succes met jullie nieuwe bureau, au revoir!
Joe