AH en Unilever doen lekker duurzaam

09-10-2014 (07:59) - Marketing

Niet alleen HEMA heeft duurzaamheid deze maand hoog in het vaandel. De Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever slaan de handen ineen om Nederlanders enthousiast te maken voor duurzamere producten en te laten zien hoe eenvoudig het is om hiervoor in de supermarkt te kiezen. 
 
Onder de noemer ‘DOE MAAR LEKKER DUURZAAM’ worden consumenten geholpen bewuster te kiezen. Alle Nederlandse huishoudens die meespelen met de Nationale Postcode Loterij ontvangen van de loterij als cadeau een kaart ter waarde van 12,50 euro. Met deze kaart kunnen zij in november duurzamere levensmiddelen kopen bij Albert Heijn. Bij de cadeaukaart zit ter inspiratie een receptenboekje met 15 lekkere gerechten voor 4 personen van 12,50 euro of minder.
 
De drie partijen geven op 30 oktober het startsein voor de landelijke campagne ‘DOE MAAR LEKKER DUURZAAM’. Alle 2,5 miljoen deelnemers van de Postcode Loterij ontvangen in de eerste week van november de cadeaukaart automatisch per post. Deze kaart kan van 4 tot en met 23 november worden ingewisseld in alle Nederlandse Albert Heijn-winkels voor een keuze uit ruim 600 duurzamere producten.
 
Deze producten zijn van het Albert Heijn eigen merk AH puur&eerlijk. Binnen het Unilever assortiment is gekozen voor alle producten met een onafhankelijk duurzaamheidskeurmerk op het gebied van dierenwelzijn, eerlijke handel of milieu en producten die voldoen aan Unilevers duurzame landbouwprogramma. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch