ANWB lanceert autobijnaamgenerator

06-03-2015 (07:46) - Marketing

Een derde van de Nederlanders ziet zijn auto als meer dan een vervoersmiddel. Meer dan een kwart van de Nederlanders praat tegen zijn of haar auto, 23% geeft hun auto wel eens liefkozend een aai of schouderklopje.

Om de relatie nog persoonlijker te maken, geeft bijna 1 op de 6 Nederlanders zijn auto een bijnaam, blijkt uit onderzoek uitgevoerd door ANWB onder 1.000 Nederlanders. Voor hen introduceert de ANWB de online autobijnaamgenerator.

Alfa Romeo (43%) bestuurders geven relatief het vaakst hun auto een naam. Gevolgd door Fiat (28%) en Volkswagen (25%) bestuurders. Hoe komt men op deze bijnamen? Bijna 1 op de 5 Nederlanders heeft de naam afgeleid van het merk van de auto. Verder dient het uiterlijk van de auto voor 19% van de Nederlanders als inspiratiebron voor de autonaam. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch