As we speak (3): Joan van Haaften

16-07-2014 (21:18) - Marketing

De Parkinson Vereniging heeft een nieuw filmpje gemaakt met Joan van Haaften in de hoofdrol. Hij wil sponsors te werven voor zichzelf of een van de 13 mede-wandelaars die voor de Parkinson Vereniging de vierdaagse gaan lopen.  ‘We proberen er als patiëntenvereniging vooral te zijn voor de patienten van nu. Gelijktijdig proberen we onderzoek te stimuleren, zodat de patienten van straks een betere kans zullen hebben op behandeling en genezing dan wij dat nu hebben.’

Heb je ooit getwijfeld om publicitair in dit rolmodel te stappen?
‘Soms, als je jezelf terugziet of –hoort in een interview, is het allemaal best confronterend: te merken dat je stem afzwakt, je evenwicht niet meer zo goed is als vroeger, je energie eerder opraakt, je afhankelijk wordt van je medicijnen, je reactiesnelheid in gesprekken en vergaderingen tekort gaat schieten. Maar door met mijn ziekte naar buiten te treden en door te laten zien dat sportief bewegen kan, óók als je Parkinson hebt, kan ik de ziekte voor andere mensen bespreekbaar maken en kan ik ze ook stimuleren om in beweging te blijven. Daarom twijfel ik geen seconde: ik moet dit doen. En ik ben blij dat anderen daar iets aan hebben.’
 
Komen jullie al een beetje in de buurt van de doelstelling van deze vierdaagse-actie ?
‘Aangepaste hulpmiddelen ontwikkelen, gedegen voorlichting geven, aan de patienten en hun omgeving, maar ook aan huisartsen, bedrijfsartsen: goede zorg kost heel veel geld. Onze sponsors bij de veirdaagse helpen ons met bedragen van enkele euro’s tot enkele honderden euro’s. De een kan meer dan de ander, maar elke donateur is ons dierbaar. Een donatie is niet alleen een gift in geld maar ook in aandacht. Daarom was ook het swingende optreden van onze ambassadeur Olga Commandeur belangrijk. Zij gáf aandacht en heeft daarmee Parkinson bij heel veel deelnemers op een ander aandachtsniveau gebracht. Vroeg of laat zal die aandacht leiden tot grotere donaties, die zullen helpen om tegen de ziekte van Parkinson een behandeling te ontwikkelen.’
 
www.devierdaagsesponsorloop.nl
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch