Bakas: ‘2015 wordt het jaar van ‘wij’’

10-11-2014 (07:38) - Marketing

Adjiedj Bakas heeft zijn trendanalyse voor het komende jaar klaar: Trends 2015. Het nieuwe jaar staat volgens Bakas in het teken van ‘wij’. 
 
Nederlanders gaan op zoek naar echte vrienden, bedrijven naar een nauwere verbintenis met klanten en de politiek naar beter contact met de kiezer. Nederlanders willen meer dan ooit verbonden zijn in plaats van zich virtueel verbonden voelen. 2015 is het jaar van de barmhartigheid, van teamwork, kwaliteit en waardigheid. 
 
Alle trends die Bakas heeft gesignaleerd zijn terug te brengen naar drie hoofdtrends: als eerste de eenzame jonge dag. Een op de drie Nederlanders voelt zich eenzaam. Virtueel verbonden zijn betekent voor veel Nederlanders geen echt contact met vrienden. Eenzaamheid behoort niet meer alleen toen aan ouderen. Vooral jongeren voelen zich eenzaam en hebben last van de individualisering. 
 
Van versobering naar verarming: Nederland, en dan vooral de middenklasse, verarmt. Veel Nederlanders komen in de knel: 41% van de huizen staat onder water, loonbeslag neemt toe en vele huishoudboekjes zijn niet op orde. Bakas ziet daarom ‘hoop en troost’ in 2015: Nederlanders zoeken elkaar op en helpen elkaar. 
 

Disruption, bescherming en de opkomst van de WIJ-CEO. Volgens Bakas is het tijd voor de WIJ-CEO; deze CEO ziet kansen, is wendbaar en neemt ‘gekken’ aan in hun bedrijf in plaats van klonen. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch