Bedrijven hebben het moeilijk met de vele kanalen

07-05-2015 (07:34) - Marketing

Bedrijven gebruiken steeds meer digitale kanalen voor hun marketing- en salescampagnes en zetten daarbij vooral in op social media en mobile.
 
De bedrijven hebben juist problemen om de leads en gegevens over klanten en prospects te verwerken die ze met die campagnes binnenkrijgen. De omni-channel omgeving waarin ze opereren verlaagt dan ook het rendement van hun campagnes.
 
Bovenstaande blijkt uit het Trendonderzoek CRM & Lead Management 2015 uitgevoerd onder sales en marketingmanagers in opdracht van MMIT, een specialist op het gebied van SaaS Lead Management, Customer Relationship Management (CRM), infrastructuur en Business Intelligence.
 

‘Het aantal communicatiekanalen groeit explosief en bedrijven maken daar maximaal gebruik van. De vraag is of al die inspanningen de juiste resultaten opleveren’, zegt Wiebe Mokken, CEO van MMIT. ‘Uit ons onderzoek blijkt dat veel organisaties niet goed in staat zijn alle leads die ze met campagnes verzamelen te verwerken zodat ze er echt iets mee kunnen doen. Dat drukt het rendement van de campagnes. Sterker nog, er is nauwelijks zicht op de status en de resultaten van lopende marketing- en salescampagnes.’ 


Bureaus

Media

Economisch