Beter Leven keurmerk wint terrein

20-10-2014 (07:43) - Marketing

Het Beter Leven keurmerk (BLk) krijgt steeds meer voet aan de grond bij supermarkten en producenten. Dat concludeert de Dierenbescherming naar aanleiding van cijfers over deelnemende bedrijven en recente omzetcijfers. 
 
Het Beter Leven keurmerk is te vinden op verpakkingen van vlees, kip en eieren die diervriendelijker zijn geproduceerd. Om de bekendheid van het keurmerk ook onder het winkelend publiek te vergroten, wordt deze week voor de tweede keer de Beter Leven week gehouden. 
 
Tijdens de Beter Leven week zetten deelnemende boeren, supermarkten en fabrikanten hun diervriendelijke producten in de etalage. Zij werken hierin nauw samen met de Dierenbescherming, die het keurmerk in het leven riep
 
Sinds 2010 is het aantal deelnemende boeren gestegen met 45%, inmiddels zijn er meer dan duizend veehouderijen die dieren houden volgens de criteria van het sterrensysteem. Het aantal dieren dat daardoor een beter leven heeft gehad, stond eind 2013 op ruim 35 miljoen. Het ziet ernaar uit dat het aantal dit jaar richting de 50 miljoen gaat. 
 
Deze groei is ook terug te zien in het aanbod en de omzetcijfers van de supermarkten. Ruim 15% van de verse vleesproducten die verkocht worden, draagt inmiddels het Beter Leven keurmerk, zo blijkt uit onderzoek van GfK. In totaal zijn er al ruim 500  verschillende producten met het keurmerk verkrijgbaar.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch