BIC Pen Battle gaat viral

15-04-2015 (07:32) - Marketing

Afgelopen week is de BIC Pen Battle van start gegaan. Tieners in Nederland kunnen hun slimheid tonen, door de BIC 4 COLOURS pen op mybicpen.nl te gebruiken. 
 
Het gaat om een vervolg op een  campagne van vorig jaar en dit keer met ongekende interactie. Zo zijn er in 5 dagen tijd en een gespendeerd advertentiebudget van 500 euro al meer dan 15.000 spellen gespeeld.
 
Het concept is simpel: tieners houden van hun smartphones, maar mogen ze vaak niet in de klas gebruiken. De (voor sommigen nostalgische) pen is een oplossing, omdat hij door zijn vier kleuren ‘slimmer’ is dan andere pennen. 
 
Indien slim gebruikt kan je dingen sneller, ordelijker, handiger en vooral met meer fun doen. Daarom heeft SAN New Kids on the Block-finalist C2B vier spellen ontwikkeld die tieners kunnen spelen om hun eigen slimheid met de pen te bewijzen. Deze games kunnen online en op een van de 12 middelbare scholen gespeeld worden, die worden bezocht in de BIC Battle Roadshow. 

Detail: de vier spellen zijn door de tieners zelf bedacht in de vorige campagne. 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch