Bouwwereld oriënteert weinig via social media

25-09-2014 (07:55) - Marketing

De rol van social media in de marketingmix van toeleveranciers in de bouw neemt nog altijd toe. Afnemers bestempelen social media echter nog zelden als favoriet oriëntatiemiddel.
 
Bovenstaande positie is nog altijd weggelegd voor traditionele oriëntatiemiddelen als vakbladen en beurzen. Toch zijn afnemende partijen wel steeds vaker zakelijk op social media te vinden, zo blijkt uit het BouwKennis Jaarrapport 2014/2015. 
 
Social media hebben hun weg in de marketingmix van de toelevering duidelijk gevonden. Uit het onderzoek ten behoeve van het rapport blijkt dat social media bij gemiddeld slechts 9% van de fabrikanten en handelaren geen onderdeel zijn van de huidige marketingstrategie. Ook denkt gemiddeld 70% dat social media de komende twee jaar een belangrijker onderdeel van de eigen marketing strategie zal worden. Social media worden door afnemende partijen echter nog zelden als favoriet oriëntatiemiddel genoemd. Ook wanneer wordt gekeken naar specifieke manieren van oriëntatie, leggen ze het vaak af tegen de meer traditionele middelen als vakbladen en beurzen. 
 
Social media wordt door gemiddeld 8% van de afnemers gezien als meest geschikte middel om op de hoogte te blijven van trends in het vakgebied, 7% vindt het de meest geschikte manier voor het inwinnen van actuele marktinformatie. Als middel voor de oriëntatie op merken en producten wordt social media als minder geschikt gezien. Dit geldt ook voor het opdoen van inspiratie voor toekomstige projecten.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch