Buitenreclame stuwt FMCG-verkoop

11-11-2014 (07:55) - Marketing

Onderzoeksbureau GfK heeft in opdracht van Outreach de effectiviteit van 98 FMCG-campagnes met én zonder buitenreclame vergeleken. 
 
Campagnes met buitenreclame zorgen, zowel tijdens de campagne als in de week en de maand erna, voor méér extra verkoop. Campagnes mét buitenreclame zorgen voor meer extra verkoop dan ‘Mono TV’-campagnes of campagnes met een mix van TV en print.
 
Qua opbrengst per geïnvesteerde Euro zijn ‘Mono Out Of Home’ (OOH) campagnes het meest kostenefficiënt. In de combinatie TV en OOH levert een aandeel van 20% OOH meer op dan een aandeel van 10%.
 
Buitenreclamecampagnes werken niet alleen tijdens de campagneperiode zelf, maar hebben ook een korte en een lange termijn verkoopeffect. Voor het onderzoek zijn 98 FMCG campagnes onder de loep genomen die hebben gelopen in 2013-2104. De campagnes zijn op aanwijzing van GfK geselecteerd door Outreach in samenwerking met de gespecialiseerde mediabureaus Kinetic, Posterscope, Vivaki en Rapport.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch