Campina Merk van het Jaar

31-10-2014 (08:00) - Marketing

Dit jaar is Campina door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2014. Op de tweede en derde plaats eindigden respectievelijk Mona en Douwe Egberts.
 
De Merk van het Jaar awards werden voor de achtste achtereenvolgende keer uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. In een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door EFMI Business School en GfK, werden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit.  
 
Voorafgaand aan de uitreiking van de overall prijs werden de winnaars in zeven productcategorieën bekendgemaakt:
 
Alcoholische dranken: Hertog Jan
Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Douwe Egberts
Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: LU
Kruidenierswaren overig: Unox
Zuivel, kaas en geelvetten: Campina
Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma
Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea
 
Daarnaast werd de bijzondere prestatie award uitgereikt aan het merk dat in de ogen van de consument de meest herkenbare verpakking heeft. Deze prijs werd gewonnen door Coca-Cola, gevolgd door Chocomel en Nivea op respectievelijk de tweede en derde plaats.
 

Om de award kracht bij te zetten, introduceert de FNLI dit jaar een logo, dat uitdrukking geeft aan het vermogen om een eigen en herkenbaar stempel op de markt te drukken. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch