Coca-Cola life gaat voor groen

16-12-2014 (00:00) - Marketing

Coca-Cola life is het nieuwste merk binnen het Coca-Colaportfolio dat vanaf januari zal worden gelanceerd in Nederland. Coca-Cola life is gezoet met ingrediёnten van natuurlijke oorsprong en bevat een derde minder suiker en calorieën.

 Deze nieuwe colavariant is in 2013 in Chili en Argentinië geïntroduceerd en is sinds september dit jaar is het voor het eerst verkrijgbaar in Europa.
Coca-Cola life is gezoet met een mix van suiker en zoetstoffen uit stevia, ingrediёnten van natuurlijke oorsprong. Een blikje van 330ml Coca-Cola life bevat 89 calorieën. Vanaf januari 2015 stroomt de opvallende groene verpakking in en komt dan in de schappen te staan.

Het bedrijf wil met Coca-Cola life haar belofte nakomen om meer keuze in colavarianten met minder calorieën te bieden aan de consument in Nederland en elders in de wereld. Het is het nieuwste voorbeeld van een aantal initiatieven van Coca-Cola om consumenten aan te zetten tot een meer gebalanceerde leefstijl.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch