Coca-Cola: Nederlandse jeugd het gelukkigst

13-05-2015 (07:39) - Marketing

De Nederlandse selfie- en snapchat-generatie behoort tot de gelukkigste van Europa. Onze jongeren zijn zelfs een rolmodel voor leeftijdsgenoten in andere landen. Zij creëren ‘happiness’ voor zichzelf door gebruik van social media of door tijd met elkaar door te brengen. 
 
Opmerkelijk is dat jongeren veel waarde hechten aan geluk ten opzichte van rijkdom, carrière of een succesvolle toekomst. Zij kiezen bewust voor het leven waar zij nu gelukkig van worden. Want volgens hen is geluk een keuze en niet een kans die toevallig voorbij komt.
 
Dat blijkt uit ‘Why Generation Z is Choosing Happiness – A Teen Happiness study’, een onderzoek van Coca-Cola naar geluk onder jongeren in acht Europese landen. Aan het onderzoek deden 3.300 jongeren in de leeftijd van 15 tot 19 jaar mee, waaronder 500 uit Nederland.  

Trendwatcher Adjiedj Bakas: ‘In tijden waarin het economisch minder gaat, hechten jongeren minder waarde aan materiele zaken, maar zoeken het geluk bij familie en vrienden. Dit heeft ook te maken met Nederlandse nuchterheid. Onze jongeren weten dat niet iedereen ‘rijk en beroemd’ kan worden, en dat ‘er voor elkaar zijn’ de beste garantie is op geluk in je leven.’ 


Bureaus

Media

Economisch