Coca-Cola start éénmerkstrategie

06-03-2015 (07:43) - Marketing

Coca-Cola Nederland gaat het complete productportfolio samenvoegen onder een nieuwe ‘éénmerkstrategie’. De gezamenlijke identiteit, reclamecampagnes en andere communicatiemiddelen benadrukken de keuze aan varianten binnen het portfolio.
 
Het iconische imago van de oorspronkelijke Coca-Cola wordt doorgetrokken naar de andere producten binnen het Coca-Colaportfolio. Op de verpakkingen, stromen vanaf deze maand in, en in reclame-uitingen, vanaf half mei, wordt de nadruk gelegd op de specifieke kenmerken en ingrediënten van de producten.
 
‘We beschouwen het feit dat Coca-Cola één van de meest geliefde en iconische merken ter wereld is als een groot voorrecht. Met onze nieuwe overkoepelende strategie wordt Coca-Cola nog duidelijker één grote familie. Hiervan maken zowel de frisdranken zonder of met minder calorieën als de originele Coca-Cola deel uit. Onze reclames zullen hier ook op inspelen. Of je nu kiest voor ‘the real thing’ of een caloriearme drank, je drinkt altijd een Coca-Cola’, vertelt Jeroen Lampe, senior brand activation manager van Coca-Cola Nederland.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch