Cross-device-shopping in de lift

12-05-2015 (07:37) - Marketing

Consumenten switchen tijdens het online shoppen steeds vaker tussen mobiele telefoon, laptop en tablet. Demandware heeft de activiteiten van ruim 100 miljoen consumenten geanalyseerd en in de Demandware Shopping Index de twee belangrijkste drijfveren van digitale groei geregistreerd: een toename van het aantal online shopping klanten en de bezoekfrequentie van deze consumenten.
 
De klantbestedingen, de som van de winkelfrequentie, het conversiecijfer en de gemiddelde bestelwaarde levert 19 procent van de groei in de digitale handel. Over de hele linie nemen de bestedingen jaarlijks toe met zes procent.
 
De aantrekkingskracht, de wijziging in het aantal klanten dat een website bezoekt, maakt 81 procent van de groei uit. In totaal neemt de aantrekkingskracht van jaar tot jaar met een kwart (25 procent) toe.
 
In het vierde kwartaal van 2014 nam het bezoek van winkelend publiek aan commerciële websites met twaalf procent toe in vergelijking met 2013, grotendeels door ‘cross-device-shopping’.
 
Consumenten switchen vaker dan ooit van apparaat tijdens het winkelen. Maar liefst 21 procent van alle klanten met meer dan één bezoek in het vierde kwartaal gebruikte diverse apparaten, waaronder pc's, smartphones en tablets, een toename van veertien procent ten opzichte van 2013.?? Consumenten ontdekten dit jaar ook een nieuwe favoriete combinatie van apparatuur. De populairste combinatie onder het winkelend publiek bij cross-device-shopping waren de pc en de smartphone. Zij versloegen de favorieten van afgelopen jaar, de pc en de tablet. 
 
Tegen het einde van 2015 verwacht Demandware dat : 

* cross-device-shopping nog prominenter wordt want een kwart van de consumenten winkelt dan op diverse apparaten
* Smartphones worden de voornaamste generator van traffic. Deze zullen pc's inhalen als populairste apparaat bij het online winkelen
* Mobiele apparatuur, smartphones en tablets, nemen 40 procent van de bestellingen voor hun rekening.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch