De sensorial story van Johnnie Walker

19-05-2015 (07:35) - Marketing

Hoe kun je met design de sensorial story van Johnnie Walker Whisky vertellen? Tijdens What Design Can Do vertellen Design Bridge Amsterdam en de kunstenaar Arran Gregory in een Break Out Sessie hoe ze het unieke karakter en de verschillende smaken van het beroemde whiskymerk op een voetstuk zetten met beweging, licht en een unieke, iconische sculptuur.
 
Het resultaat is een 2 meter hoge sculptuur van de iconische Johnnie Walker ‘striding man’, geplaatst in een constant veranderende wereld van licht en beweging. Het effect is betoverend: een kaleidoscoop van kleuren en vormen licht de persoonlijkheden van de verschillende labels uit. Het verhaal loopt van rood naar zwart, dubbel zwart, goud en platina: een interpretatie van smaak die je zintuigen prikkelt.
 
De installatie is 21 en 22 mei te zien op ‘What Design Can Do’ in de Stadsschouwburg in Amsterdam. Design Bridge leidt hier samen met Gregory een breakout sessie, waar zij het creatieve proces uit de doeken doen en vertellen hoe conceptual art commercieel design naar een vernieuwend en memorabel niveau kan tillen.
 

 


Bureaus

Media

Economisch